ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

مراسم بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد

  • کد خبر: ۱۹۹۲۸۰
  • ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۴
مراسم بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد
مراسم بزرگداشت روز دانشجو با حضور جمعی از دانشجویان غیرایرانی دانشگاه های مشهد در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، مراسم بزرگداشت روز دانشجو، عصر امروز (۱۸ آذرماه) با حضور جمعی از دانشجویان غیرایرانی دانشگاه‌های مشهد در تالار رودکی مدیریت فرهنگی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

«حسین کمیلی» از فعالان دانشجویی و فرهنگی در این مراسم خاطرنشان کرد: شباهت‌ها و مشترکات فرهنگی زیادی بین مردم ایران و کشور‌های همسایه وجود دارد که این مشترکات، ما را به ریشه‌های مشترک نیز می‌رساند.

وی افزود: چالش حفظ هویت با یادآوری ریشه‌های مشترک حل می‌شود و تا زمانی که ما قدر مشترکات خود را ندانیم، قدر مسائل دیگری از جمله فداکاری و وحدت را نیز نمی‌دانیم.

«محمد حسین زاده» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: زبان شعر و هنر و ادبیات، زبانی جهانی است و یکی از معیار‌های نفوذ قدرت و قدرت یک فرهنگ در سطح زبان به حساب می‌آید.

وی افزود: ورود اسلام به ایران، با نگاه تهاجمی نبود و اینگونه نبود که بخواهد فرهنگ این مردم را از آن‌ها از بین ببرد و آن جایی که فرهنگ در مسیر توحید و خدا بود، نه تنها با آن مبارزه نکرد که آن را تشویق کرد و موجب گسترش آن شد. آیین‌های ایرانی مانند شب یلدا و نوروز به عنوان آیین‌هایی که موجب همبستگی مردم می‌شود، از جمله آیین‌ها و رسومی بود که اسلام آن را تایید کرد.

حسین زاده خاطرنشان کرد: مردم ایران نیز تلاش کرده اند در گفتگو و تعامل با دیگر ملتها، مراودات فرهنگی داشته باشند.

وی افزود: ما در جهانی زندگی می‌کیم که تفاوت‌های میان انسان‌ها که از زیبایی‌های این جهان است، لزوما پذیرفته شده نیست و دیگرانی هستند که می‌خواهند این تفاوت‌ها را به معنای ازبین بردن آنچه که غیر از آداب و رسوم و فرهنگ خودشان است ببینند.

حسین زاده در ادامه گفت: دنیای غرب شامل آمریکا و برخی از کشور‌های اروپایی فرهنگ‌ها و خرده فرهنگ‌ها را در جهان از بین ببرد اگر هر قوم و ملتی مقاومت فرهنگی را در پیش نگیرد، در آینده موجب هجوم جغرافیا و زبان و فرهنگ وآداب و رسوم خود قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: هر فرهنگ مبتنی بر فرهنگ الهی زیبا است و باید همه ما مقاومت فرهنگی را در پیش بگیریم و فرهنگی که خانواده را از اصول خود قرار داده  است، حفظ کنیم.

در بخش دیگری از این مراسم «سجاد کمالی نیا» از اعضای اندیشکده راهبردی سعداء نیز ضمن بیان مطالبی درباره شکل گیری روز دانشجو، به معرفی کتاب «صعود چهل ساله» نوشته «سید محمدحسین راجی» و «سید محمدرضا خاتمی» و مشتمل بر پیشرفت‌ها و دستاورد‌های ایران طی چهل سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت.

همچنین در این مراسم فیلم کوتاه «شورشی» درباره جنایت‌های رژیم اشغالگر قدس در برابر کودکان فلسطینی نیز برای حاضران در مراسم اکران شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->